პირველი საანბანო გაკვეთილის გეგმა





,,დედა ენის" სტუმრობა


გაკვეთილის თემა
ქართული: ,,ია”; ,,და ,,’’ ასო-ბგერები;

სწავლების საფეხური/ კლასი
დაწყებითი I კლასი
ინტეგრირებული საგნები
ქართული,  ბუნება, ისტ, ხატვა
მოსწავლეთა რაოდენობა
24
მოსწავლეთა ორგანიზება
ინდივიდუალური, წყვილური
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები

,,და ,,ასო-ბგერების გაცნობა,
შესწავლა
კითხვა;
წიგნთან მუშაობა,
ასოს შესაბამის ბგერასთან დაკავშირება;
ასოს გამოყოფა სიტყვიდან;
ამოცნობა სხვა ასოებს შორის;
წელიწადის დროების ჩამოთვლა;
კომპიუტერთან მუშაობის უნარის გამომუშავება.
.. განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები

ქართ.  I.  მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.
ქართ. I I . მოსწავლეს შეუძლია პრაგმატული ხასიათის მარტივი ტექსტისწაკითხვა და გაგება.
ქართ. I I I . მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფვრა.
ქართ. IV . მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს წიგნთან მუშაობის საწყისი ჩვევები.
ქართ. VI.  მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის სტრუქტურის აღქმა.
ქართ. VІ. ასრულებს მასწავლებლის მარტივ
ზეპირ ინსტრუქციებს;
ისტიყენებს ციფრულ საგანმანათლებლო რესურსებს
(საგანმანათლებლო თამაშები/პროგრამები)
მათემმოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა;
ბუნებამოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს
წელიწადის დროების მონაცვლეობასთან
დაკავშირებული მოვლენები.



წინარე ცოდნა
  •         თხრობა;
  •     თანამშრომლობა (მეწყვილესთან, ჯგუფის წევრებთან);
  •        სტრატეგიების გააზრებულადგამოყენება;
  • დასმულ კითხვებზე პასუხის გაცემა;
  • წარმოსახვის უნარი;
  •            შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები.
  •          ბუნებრივი მოვლენების ამოცნობა და მარტივი პროცესებისღწერა;
თანმიმდევრობა (აქტივობა ნაბიჯ-ნაბიჯ და დრო)
აქტივობა І (2წთ)
სიმღერა ,,ქებათა ქება დედაენას".
.საუბარი ქართული ანბანის წარმოშობაზე.  ლეგენდა ფარნავაზზე/
მოთელვა/თამაში:ყვავილების ამოცნობა---
 პროექტორით ვაჩვენებთ მინდვრის ყვავილების სურათებს და პატარებმა უნდა ამოიცნონ რა ყვავილია.http://slide.ly/user/45bdf11d43d7173f925ee977e9742947
და მათ შესახებ რაც იციან (ლექსი, ბალადა და .)პრეზენტაცია: (3წთ)
 წელიწადის რომელ დროს ყვავიან მინდვრის ყვავილები;
აქტივობა ІІ (4წთ)
წინასწარ დაფაზე გაკრული იქნება ,,ია” 





ყვავილის სურათი წარწერით და შედგება ასოციაციური რუკა,ვთხოვთ ბავშვებს ამოიცნონ თუ რომელი ყვავილის სურათია და დავასახელოთ ამ ყვავილის თვისებები(მაგ: მორცხვი, ლამაზი და . მივუწერ სხივებს ჩამოთვლილ თვისებებს, დავითვალოთ რამდენი თვისება ჩამოვთვალეთ; პროექტორით ასევე ვაჩვენებთ იის სურათს, წელიწადის რომელი დროის მახარობელია ია ;
აქტივობა ІІІ(4წთ)
შემდეგ ბავშვებს წავუკითხავთ ხუტა ბერულავას ლექსს ,,აი ია’’, ვისაუბრებთ, რომ ია ეს არის საწყისი დედა ენის, გასაღები ცოდნისა და .;
აქტივობა ІV(1წთ)
ფიზიკური ვარჯიში მუსიკის ფონზე თვლით
აქტივობა V(3წთ)
 ბავშვებს ვთხოვ დავთვალოთ რამდენი ასოსაგან შედგება სიტყვა ,,ია”, მივმართავ გონებრივ იერიშს: კითხვები შევამოწმებ თუ რა გაიგეს მასწავლებლის  მონათხრობიდან -რატომ არის აუცილებელი იას სწავლა და .; დავურიგებთ იის დაჭრილ სურათებს წარწერითწყვილებში შეაერთონ და მიიღონ სიტყვა ,,ია”, გააფერადონ შესაფერისი ფერებით.
პროექტორით ვაჩვენებ ,,ბასტი ბუბუს „ ანბანიდან ,,ა“და ,,ი“ ასო ბგერებს
აქტივობა VІ (3წთ)
ბავშვებს დავყოფ წყვილებად დავურიგებ ჩემს მიერ წინასწარ დახატულ ნახატებს,  რომელზეც დახატული საგნის სახელწოდება რებუსის სახითაა წარმოდგენილი, სადაც უნდა ჩასვან ,,ი“ და ,,ა“ ასო ბგერები წითელი მარკერებით; შემდეგ დაასახელონ თავიანთი სახელები და დათვალონ თავიანთ სახელებში რამდენი ,,ან/და ,,ასო-ბგერაა და წინასწარ მიცემულ   ბარათებზე გააფერადონ იმდენივე რგოლი;
აქტივობა VІІ(8წთ);

წიგნზე მუშაობა - ტექსტის წაკითხვა ,,ია”;
გამოცანები იაზე ,,და ,,”, როგორც ხმოვნები გაცნობა;
აქტივობა VІІІ(2წთ)
მოძრავ ანბანზე მუშაობა: დაფასთან მოძრავი ანბანით დავწერთ სიტყვებს, რომელიც ბოლოვდება ,,და ,,ასო-ბგერაზე, წავუკითხავთ სიტყვებს დაბოლოოებების გამოტოვებით, ბავშვები  ასწევენ იმ ასოს რომელზედაც ბოლოვდება სიტყვა, ცალ-ცალკე მოსწავლის გამოძახებით დასვამენ საჭირო ასოს თავის ადგილზე; დავათვლევინებთ სულ რამდენი ,,და ,,ასო-ბგერის გამოყენება დაგვჭირდა;
აქტივობა  ІX (შეჯამება)(3წთ)
დავურიგებთ ბავშვებს წებოვანი ფურცლებით გამოჭრილ ფოთლებსა და ვაშლებს,დაფაზე გაკრული იქნება პლაკატი:
‘’ჯადოსნური“ხე.ტოტებზე კი  ,,ი“ და ,,ა“ ასოები არეულადაა გაბნეული.ვავალებ რომ შეფოთლონ ჯადოსნური ხე და მწვანე ფოთლები მიაკრან ,,ა“ ასოზე ხოლო წითელი ვაშლები ,,ი“ასოზე.
კითხვები: რა ხეა
სურათზე? როდის მწიფდება ვაშლი?
 შემდეგ დაითვლიან რამდენი
ვაშლი და რამდენი ფოთოლი ასხია ხეს,
დარიგებულ ბარათებზე დაწერილ ასოებს
გააფერადებენ შესაფერისი ფერით
,,”-ვაშლი წითელი; ,,”- ფოთოლი მწვანე.
ბუკებში მუშაობა:დააკვირდნენ ,,ა" და ი"ასობგერების მოხაზვას,გააფერადონ ამ ასობგერებზე დაწყებული საგნის სახელები,მოხაზონ  შესწავლილი ასოები.

შეფასება

(2წთ)
განმავითარებელი შეფასება-მასწავლებლის კომენტარები;

საკლასო მენეჯმენტი/ საგანმანათლებლო რესურსები
წიგნები; ბარათები; სურათები; მარკერები; მოძრავი ანბანი; პლაკატები; წებოვანი ფურცლები; დაფა; პროექტორი; კომპიუტერები, ბარათები, ფლეშ-მეხსიერება, წებო, თეთრი დაფა.ბუკი.


Комментариев нет:

Отправить комментарий