წლიური სასწავლო კურსის პროგრამა

თემატური   გეგმა
საგანი:  ქართული  ენა
კლასი:    მე-2
საათების  რაოდენობა: 180 სთ
ე გაჩეჩილაძე
N
თემა და  თემაში შემავალი საკითხები


საათების რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგები (მიზანი,შედეგი/ინდიკატორი)
აქტივობები და მეთოდები
რესურსები
ჩატარების დრო
1
















ცოდნა თან დასდევს მცოდნელსა

მოვარესაქართველო’’ნ.კილასონია

,,ბრძენი კუ’’(აღ. ზღაპარი)
,,ყველაზე ძვირფასი ნაყოფი’’(ბულგ.ზღაპარი)

,,ნამდვილი  ადამიანი“
ნ. სუხომლინსკი




3

3

3


3




II. 1.მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად რეაგირება მარტივ სამე-ტყველო სიტუაციებში.

  II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.

  II. 3. მოსწავლეს შეუძლია აქტიური ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში გამოყენება.

 II. 6. მოსწავლეს შეუ-ძლია მასწავლებლის მიერ წაკითხულ მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება, მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.

მინი ლექცია;

თვალსაჩინოე
ბის დემონ-
სტრირება;

დისკუსია;

წაკითხულის რეზიუმირება;
ბუკი,
სლაიდები,
პლაკატები
ფურცლებ
მარკერები,
წიგნი,
დაფა,
ცარცი.

2
შემოდგომა მოვიდა წითელ-ყვითელ ფერები..

,,რატომ გვიყვარს შემოდ
გომა“ მ.ლებანიძე
,,გაიხარეს“ვ.კახაძე
,,კრეჭანა“ რ.ინანიშვილი
,,გაბერილი უბე“ ქ.ჭილაშვილი




3

3

3
3
II. 1.მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად რეაგირება მარტივ სამე-ტყველო სიტუაციებში.

  II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
II. 11. მოსწავლეს შეუძლია მცირე მოცულო-ბის ტექსტების დამოუკიდე-ბლად შედგენა ნაცნობი ლექსიკის გამოყენებით.

II. 12. მცირემოცუ-ლობისტექსტებისშექმნისასმოსწავლესშეუძლიაძირითადიგრამატიკულიელემენტებისგამოყენება.


ჯგუფური,
დემონსტრირება,
გონებრივი იერიში,
გრაფიკული
ორგანიზაცია,
დისკუსია,ესე.
ბუკი,
თვალსაჩინოება,
პლაკატები ,მარკერები,ფერადი ფურცლები,ფანქრები
დაფა,
ცარცი,
რვეული ,
კალამი

3
ტყე შეუნახე შვილებსა...

,,ნერგი“ მ. ბოლქვაძე
,,ტყეში“ი.გოგებაშვილი
,,ციყვი და კოდალა“
მ.შილდერი
,,ტყე და წყარო შველის“
ე.ბართაია
,,პატიოსანი ტყისმჭრელი
(თურქული ზღაპარი)

3

3
3

3

3

4
  II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.

 II. 3. მოსწავლეს შეუძლია აქტიური ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში გამოყენება.

 II. 6. მოსწავლეს შეუ-ძლია მასწავლებლის მიერ წაკითხულ მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება, მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.

გონებრივი იერიში,
დისკუსია,
მინი ლექცია,
ჯგუფური,

ბუკი,
თვალსაჩინოება,
პლაკატები
დაფა,
ცარცი,
რვეული,
ცარცი,
მარკერები,
ფერადი ფანქრები.

4
ზამთარია! ზამთარია!

,,აცივდა“ მ. მაჭავარიანი
,,ჭაღარა  წვიმა“ ბ.მუმლაძ
,,ბუშტის კაცუნა“
ი.ტალაშვილი
,,თაფლის წვეთი“ჭ.ამირე
ჯიბი
,,ციყვის სტუმრები“
ა.გელოვანი
,,საახალწლო ნატვრა“
,,გილოცავ“!მ.მაჭავარიანი
,,კიდევ დადგება არდადეგები“ქ.ჭილაშვილ
,,პაპა და ყალიონი“
ნ.ბეზარაშვილი
,,ზამთარი“ვ.ფშაველა





3

3
3


3

3

3

3


3


3

3
 II. 4. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფვ.

II. 5. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა სახის პრაგმატული ტექსტების (მაგ., გაკვეთილების ცხრი-ლის, დღის/კვირის განრი-გის,  კულინარიული  რეცე-პტის, ტელეპროგრამის) სტრუქტურული მახასიათე-ბლების ამოცნობა და მათზე დაყრდნობით ინფორმაციის მოძიება.


 II. 6. მოსწავლეს შეუ-ძლია მასწავლებლის მიერ წაკითხულ მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება, მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.

 II. 7. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ტექსტის არსებითი ენობრივ-გრამატიკული ნიშნების ამოცნობა.

 II. 8. მოსწავლეს შეუძ-ლია მოსმენილი / წაკითხუ-ლი ტექსტი ან ტექსტის ცა-ლკეული ფრაგმენტი გარ-დაქმნას აზრობრივ ნახატად.

 II. 9. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მარტივი სტრატეგიების
გამოყენება.
II. 10. მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა სახის მარტივი საინფორმაციო ტექსტების (მოსაწვევი ბარათის, დღის რეჟიმის,  სხვადასხვა ტიპის სიებისა  და სხვ.) შედგენა და გაფორმება კომპოზიციური მახასიათებლების დაცვით.


გონებრივი იერიში,
მინი ლექცია,
დისკუსია,როლური თამაშები,







ბუკი,
პლაკატები
მარკერები,
ფერადი
ფურცლები,
წებო ,
მაკრატელი,
ფერ.ფანქრები.დაფა ცარცი,
წიგნი.
პროექტორი









სარეზერვო  დრო







5
 რა არის კარგი და რა  არის ცუდი...

,,დროის ფასი“
ჭ .ამირეჯიბი
,,უტკბესი და უმწარესი“
სულხან-საბა ირბელიანი
,,სტუმრად“ ედ.ყიფიანი
,,სიძუნწე“(იაპონური ზღაპარი)
,,მოსაწვევი ბარათი“



3

3


4


3
II. 9. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მარტივი სტრატეგიების გამოყენება.

  II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.

II. 4. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფვ.

გონებრივი იერიში,მინი ლექცია,
დისკუსია,
წაკითხულის რეზიუმირება,
გრაფიკული
ორგანიზება,
სიტუაციის ანალიზი,
ესე.
წიგნი,
დაფა,
ცარცი,
რვეული,
კალამი,
ფერ.ფანქრები,
პლაკატები
მარკერები,


6
ბიჭობა  განა ღონეა!..

,,ასე მოუხდებათ“
ნ.აღნიაშვილი
,,რა ჩემი საქმეა“
მ.ხეთაგური

,,ბიჭობა  განა ღონეა“
ც.ქიტიაშვილი



3

3


3
II. 10. მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა სახის მარტივი საინფორმაციო ტექსტების (მოსაწვევი ბარათის, დღის რეჟიმის,  სხვადასხვა ტიპის სიებისა  და სხვ.) შედგენა და გაფორმება კომპოზიციური მახასიათებლების დაცვით.

II. 11. მოსწავლეს შეუძლია მცირე მოცულო-ბის ტექსტების დამოუკიდე-ბლად შედგენა ნაცნობი ლექსიკის გამოყენებით.
.მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად რეაგირება მარტივ სამე-ტყველო სიტუაციებში.

.  II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
 II. 8. მოსწავლეს შეუძ-ლია მოსმენილი / წაკითხუ-ლი ტექსტი ან ტექსტის ცა-ლკეული ფრაგმენტი გარ-დაქმნას აზრობრივ ნახატად.

მინი ლექცია,
დისკუსია,
სტუაციის ანალიზი,
ჯგუფური
მუშაობა
პლაკატები
მარკერები,
წიგნი,
რვეული,
კალამი,


7
დედა,ჩვენი საყვარელი...

,,ჩურჩხელა“ქ.ჭილაშვილ
,,ლამაზი დედა“
შ.ასანიშვილი
,,საჩუქარი“ ა.ბულაშვილი
,,გილოცავთ 8 მარტს“
(მისალოცი ბარათი)
,,ძუძგია“დ.ვადაჭკორია
,,დეიდა კოკრიკო“
ი.მალაციძე



3
3

3

1

4

4


 II. 6. მოსწავლეს შეუ-ძლია მასწავლებლის მიერ წაკითხულ მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება, მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.

 II. 7. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ტექსტის არსებითი ენობრივ-გრამატიკული ნიშნების ამოცნობა.

გონებრივი იერიში,
დემონსტრირრება,
დისკუსია,
გრაფიკული ორგანიზაცია,














ფერადი ფურცლები
წებო,
მაკრატელი,
დაფა,
ცარცი ,
წიგნი,
პროექტორი

8
გაზაფხულია,გაზაფხუ-
ლი...

,,აი ია“ ა.აბულაძე
,,გაზაფხული მოვიდა“
ვ.ასლამაზიშვილი
,,გაზაფხული“ნ.დუმბაძე
,,ჩიტები გამებუტნენ“
შ.ასანიშვილი




3
3

3


4



.მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად რეაგირება მარტივ სამე-ტყველო სიტუაციებში.

  II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.


 II. 6. მოსწავლეს შეუ-ძლია მასწავლებლის მიერ წაკითხულ მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება, მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.



 II. 7. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ტექსტის არსებითი ენობრივ-გრამატიკული ნიშნების ამოცნობა.


გონებრივი იერიში,
მინი ლექცია,
დემონსტრირება,
გრაფიკული ორგანიზაცია.


9
ძმა ძმისთვისაო...

,,ჩიტბატონა“(ფრანგული ზღაპარი)
,,ფუტკარი და მტრედი“
(იგავ-არაკი)ი.გოგებაშვი

,,ირმები და ტურა“
ო.იოსელიანი
,,კეთილი ამხანაგები“
ი.გოგებაშვილი



3

3


3

3


II. 1.მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად რეაგირება მარტივ სამე-ტყველო სიტუაციებში.

ქართ.  II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და ბა,
გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.


II. 9. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მარტივი სტრატეგიების გამოყენება.
დისკუსია,
ჯგუფური
მუშაობა,
წყვილებში,
ტრიადებში ბუშაობა,
სიტუაციის ანალიზი,
მინი ლექცია.
ესე.
წიგნი,
რვეული,
დაფა ,
ცარცი,
პლაკატები
მარკერები,
ბუკი

10
რა არის კარგი, რა არის ცუდი?...

,,ფარშევანგი“ი.გოგებაშვი
,,ერთი მუჭა ბზა“
ნ.ბეზარაშვილი
,,მზე  ყველას ეყოფა“
ვ.ასლამაზიშვილი
,,გოგრა“მ.ბოლქვაძე




4
3

4

4

 II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
 II. 6. მოსწავლეს შეუ-ძლია მასწავლებლის მიერ წაკითხულ მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება, მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.



 II. 7. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ტექსტის არსებითი ენობრივ-გრამატიკული ნიშნების ამოცნობა.

 II. 8. მოსწავლეს შეუძ-ლია მოსმენილი / წაკითხუ-ლი ტექსტი ან ტექსტის ცა-ლკეული ფრაგმენტი გარ-დაქმნას აზრობრივ ნახატად.

დემონსტრირება,
დისკუსია,
წაკითხულის რეზიუმირება,
გრაფიკული
ორგანიზება,
ესე.

ბუკი,
პროექტორი,
წიგნი,
რვეული,
ცარცი,კალამი.

11
ჟანგიუს უსაქმურიუსი...

,,ძილისგუდა“ედ.ყიფიანი
,,როგორ ვუმკურნალოთ სიზარმაცეს“(ზღაპარი)
,,მუქთი ლუკმა“
(ბელორუსიული  ზღაპარი)
,,ქურდის ქურდი“
ნ.დუმბაძე
,,სამი ბიჭი“მ.ივანიშვილი
,,შემთხვევა“შ.ასანიშვილი



4
4


3


3


3


3
3
II. 10. მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა სახის მარტივი საინფორმაციო ტექსტების (მოსაწვევი ბარათის, დღის რეჟიმის,  სხვადასხვა ტიპის სიებისა  და სხვ.) შედგენა და გაფორმება კომ
  II. 3. მოსწავლეს შეუძლია აქტიური ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში გამოყენება.

II. 9. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მარტივი სტრატეგიების გამოყენება.პოზიციური მახასიათებლების დაცვით.

II. 11. მოსწავლეს შეუძლია მცირე მოცულო-ბის ტექსტების დამოუკიდე-ბლად შედგენა ნაცნობი ლექსიკის გამოყენებით.

II. 12. მცირე მოცუ-ლობის ტექსტების შექმნისას მოსწავლეს შეუძლია ძირითადი გრამატიკული ელემენტების გამოყენება.

 II. 13. მოსწავლეს შეუძლია ნაწერის გასწო-რების მარტივი ხერხების გამოყენება.

გონებრივი იერიში,
დისკუსია,
მინი ლექცია,
წაკითხულის რეზიუმირება.
ესე
წიგნი,
ფურცლები,
მარკერები,
ფანქრბი,
რვეული,
კალამი.


12
ზღაპარ იყო ზღაპარ იყო..

,,ვინ აირჩია ძაღლმა“
(ქართ .ხალხ. ზღაპარი)
,,დათვი,მელა და მგელი“
(ქართ.ხალხ. ზღაპარი)
,,მელა და მამალი“
(ხალხური)


4

3

3



3
 II. 1.მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად რეაგირება მარტივ სამე-ტყველო სიტუაციებში.

  II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.

როლური
კითხვა,
დისკუსია,
წაკითხულს რეზიუმირება,
გრაფიკული
ორგანიზაცია.
ილუსტრაციები,
წიგნი,
რვეული,
ფანქრები,
ფურცლები.

13
ყაყაჩოსა სიწითლითა...

,,თეთრი ყვავილი და თეთრი პეპელა“
ე.ახვლედიანი
,,ყმაწვილი და პეპელა“
ა.წერეთელი
,,ნატვრისთვალი“გ.ხორგუაშვილი
,,თავისუფალი თემა“
ლ.ბაბუხადია
,,ზაფხული მოდის“
ა.ონელი


3


3



3

3


დემონსტრირება,
სიტუაციის ანალიზი,
მექცია,
ჯგუფური,
ესე
ბუკი,
პროექტორი,
წიგნი,
რვეული,
ცარცი,
ფურცლები.ფერ. ფსნქრები.











თემატური   გეგმა
საგანი:  მათემატიკა
კლასი:    მე-2
ე.გაჩეჩილაძე
თემა და  თემაში შემავალი საკითხები

თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგები (მიზანი,შედეგი/ინდიკატორი)
საათების რაოდენობა
1.      ვითვლით საგნების რაოდენობას









2.მერამდენეა? რომელია წინა,რომელი მომდევნო?






3.მარჯვნივ,მარცხნივ,ზემოთ ქვემოთ










4.რიცხვები 1-დან 20-მდე















5.. 1-დან 20-მდე რიცხვების შეკრება გამოკლება













6. გეომეტრიული ფიგურები







7.შევადაროთ და შევავსოთ მიმდევრობები









8. ამოვხსნათ ამოცანები







9.ვაგროვებთ მონაცემებს









10.მონაცემთა წარმოდგენა მოხერხებული ხერხით







11. ვმსჯელობთ მონაცემების შესასახებ





11.ათეული,ათეულები და ერთეულები


12.რიცხვები ასამდე










 13.შევაფასოთ რაოდენობა








14,ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვები



15.რომელი რიცხვია მეტი?ნაკლები?



16. რამდენითაა მეტი? ნაკლები?


17. ჩვენი ფული



18.ვაორმაგებთ რაოდენობას





19. ვანახევრებთ რაოდენობას





20.აღვწეროთ ზოგიერთი გეომეტრიული ფიგურა


21.ვადარებთ ფიგურების ზომებს.


22.ფიგურის შიდა  და გარე არეები,საზღვარი





23.ტოლია ეს ფიგურები?






24.შევკრიბოთ ათეულები


25.გამოვაკლოთ ათეულები





26.მივუმატოთ ერთნიშნა რიცხვი,გამოვაკლოთ ერთნიშნა რიცხვი


27.შევაფასოთ ჯამი და სხვაობა.





28.ვიპოვოთ უცნობი შესაკრები,უცნოვი საკლები





29.ვიყენებთ შეკრების თვისებებს




30.ამოვხსნათ ამოცანები
საგანთა რაოდენობის დდგენა თვლის გამოყენებით, სხვადასხვა  ხერხით  საგანთა ერთობლიობაში საგნების რაოდენობის დათვლა
მათ. II.1. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები, რაოდენობები და რიგი.

მითითებული ელემენტის ნომრის დასახელება ფიგურების,ნახატების მოწესრიგებულ ურთიერთობაში, წინა და მომდევნოწევრთა დასახელება  მათ. II.1. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები, რაოდენობები და რიგი.

ობიექტის მდებარეობის აღწერის უნარის გამომუშავება სხვა ობიექტის მიმარტ შესაბამისი ტერმინების გამოყენებით  მათ. II.9. მოსწავლეს შეუძლია გარემოში ორიენტირება და ობიექტთა ურთიერთგანლაგების აღწერა.









1-დან 20-მდე რიცხვების ჩაწერა და წაკითხვა,წინა და მომდევნო რიცხვების დასახელება,1-დან 20-მდე რიცხვების გამოსახვა სხვადასხვა მოდელით  მათ. II.1. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები, რაოდენობები და რიგი.
მათ. II.2. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.

შეკრება გამოკლების დემონსტრირება მოდელით,მოქმედებების შედეგის აღწერის უნარი(რამდენით გაიზარდა?,რამდენით შემცირდა?)ზაპირად ანგარიშის უნარი,ატეულის გავლით შეკრება გამოკლების უნარი,რიცხვთა კიბის გამოყენებამათ. II.1. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები, რაოდენობები და რიგი.
მათ. II.2. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.


გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობისა და აღწერის უნარის განვითარება,ფიგურების შედარება დაჯგუფება გეომეტრიული ატრიბუტების მიხედვით. მათ. II.8. მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივი და რაოდენობრივი ნიშნების გამოყენება ფიგურების აღსაწერად.

საგნის მოცემულ პერიოდულ მიმდევრობაში დალაგების წესის აღმოჩენა და ამ წესის მიხედვით ცარიელი ადგილების შევსება.მიმდევრობების შედარება. მათ. II.6. მოსწავლეს შეუძლია საგნების ან ნახატების/ფიგურების პერიოდული განლაგებების (მიმდევრობების) განვრცობა, წარმოდგენა და ერთმანეთთან შედარება.




1-დან 20-მდე რიცხვების შეკრებისა და გამოკლების გამოყენებით მარტივიამოცანებიამოხსნ1 



რეალურ ობიექტზე დაკვირვებით მონაცემთა შეგროვება,მონაცემთა ამოკრება მონაცემთა სიიდან მათ. II.11. მოსწავლეს შეუძლია  თვისობრივი მონაცემების შეგროვება მისი უშუალო გარემოცვის შესახებ.



მონაცემთა განლაგება მოცემული თანმიმდევრობით ან მოცემულ პოზიციაზე,მონაცემთა მოცემულ ჯგუფში მონაცემის ადგილის მოძებნის უნარის გამომუშავება მათ. II.12. მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივი მონაცემების მოწესრიგება.1-დან 20-მდე რიცხვების შეკრებისა და გამოკლების გამოყენებით მარტივიამოცანებიამოხსნა

მონაცემთა სიის დახასიათება სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით,(საერთო რაოდენობა,განმეორება,პოზიცია,თანმიმდევრობა ),პიქტოგრამის, ცხრილის აღწერის უნარის გამომუშავებამათ. II.13. მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივ მონაცემთა ინტერპრეტაცია.


ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების წაკითხვა და ჩაწერა.რიცხვების ჩაწერა სხვადასხვა მოდელის გამოყენებით,პოზიციური სისტემით)
ათობითი პოზიციური სისტემის ჩაწერის დემონსტრირება,საგანთა ერთობლიობაში ათეულების ჯგუფის გამოყოფით ორნიშნა რიცხვის ჩანაწერში ათეულებისა და ერტეულების თანრიგების მითითება,ციფრების მნიშვნელობის დასახელება,ერთეულის თანრიგში ნულის გამოყენების აზრი


შესაბამისი ხერხის შერჩევით რაოდენობათა შედარების და შეფასების უნარის განვითარება,საგანთა რამდენიმე გროვიდან ამორცჰევა იმ გროვისა,რომელშიც საგანთა რაოდენობა მიახლოებიტ მოცემული რიცხვის ტოლია, უახლოესი ოცეულის,ათეულის,ხუთეულის დასახელება.,პასუხის განმარტება მათ. II.4. მოსწავლეს შეუძლია შეაფასოს და შეადაროს რაოდენობები 100-ის ფარგლებში.
,,ერთნიშნა“ და ,,ორნიშნა რიცხვების ჩაწერა და წარმოდგენა მოდელის გამოყენებით  მათ. II.1. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები, რაოდენობები და რიგი.
 იყენებს მათემატიკურ ნიშნებს რიცხვების შედარებისას. მათ. II.4. მოსწავლეს შეუძლია შეაფასოს და შეადაროს რაოდენობები 100-ის ფარგლებში.
რიცხვებს შორის განსხვავების დადგენა სხვადასხვა ხერხის გამოყენების. მათ. II.4. მოსწავლეს შეუძლია შეაფასოს და შეადაროს რაოდენობები 100-ის ფარგლებში.
ქართული ფულის ნიშნების გაცნობა,გათამაშებულ ვითარებაში ეროვნული ფულის გამოყენების უნარის განვითარება

გაორმაგების მოქმედების დემონსტრირება საგანთა მოცემული რაოდენობისთვის ამავე რაოდენობისა ჯგუფის დამატებით.გაორმაგება რიცხვებისა 1-დან 10-მდე.გაორმაგების დაკავშირება რიცხვების სახელებთან

გაორმაგება-განახევრების ურთიერთ კავშირის გააზრება. მოდელის გამოყენებით განახევრების პროცედურის  აღწერა -შემოწმება,რიცხვების განახევრებისას უკუთვლის გამოყენება,განახევრება-გაურმაგებით ურთიერთ შებრუნებულობის დემონსტრირება.

ბრტყელი ფიგურების აღწერა( წერტილი,მონაკვეთი,ტეხილი,მრუდი,წირი)..


ურთიერთშეთავსებით ფიგურათა წრფივი ზომები შედარება,ზომის არასტანდარტული ერთეულების გამოყენება.

ფიგურის შიდა და გარე არეების განსხვავების უნარის განვითარება,ფიგურის საზღვარზე შიგნით და გარეთ მდებარე წერტილების მითითება.მათ. II.8. მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივი და რაოდენობრივი ნიშნების გამოყენება ფიგურების აღსაწერად.

ტოლი ფიგურების ნიმუშების ამოცნობა,ფიგურათა ტოლობის დემონსტრირება ურთიერთ შეტავსებით.მათ. II.10. მოსწავლეს შეუძლია ფიგურათა ზომების შედარება და დადგენა.

თვლისას მთლიანი ათეულებისთ გადახტომის“ გამოყენებით ,,მრგვალი“ როცხვების შეკრების დემონსტრირება.

მთლიანი ათეულით უკუთვლის გამოყენება ზეპირი ანგარიშისას. მათ. II.2. მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები.
ბიჯით თვლის ან ათეულის გავლით ერთნიშნა რიცხვის შეკრება-გამოკლება,რიცხვის კიბის გამოყენება.


ჯამის ან სხვაობის შეფასება უახლოესი ათეულის,ოცეულის,ხუთეულის დასახელების გამოყენებით.მათ. II.4. მოსწავლეს შეუძლია შეაფასოს და შეადაროს რაოდენობები 100-ის ფარგლებში.

1-ის ტოლი ბიჯით თვლის გამოყენებით უცნობი შესაკრების პოვნა,როცა ცნობილია მეორე შესაკრები და ჯამი.დემონსტრირება რიცხვით კიბეზე.მათ. II.5. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვებისა და მათზე მოქმედებების გამოყენება გამოთვლებზე ამოცანების ამოხსნისას.

შეკრების თვისებების გამოყენება რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის საპოვნელად.მათ. II.7. მოსწავლეს შეუძლია შეკრებისა და გამოკლების გამოყენება მარტივი მათემატიკური ამოცანების ამოხსნისას.

ამოცანის პირობის მიხედვით მოცემულისა და საძიებლის სწორი განსაზღვრა,შესაბამისი მოქმედების შერჩევა,მათ. II.5. მოსწავლეს შეუძლია რიცხვებისა და მათზე მოქმედებების გამოყენება გამოთვლებზე ამოცანების ამოხსნისას.



4








4








4












4













4















4





4











4






4










5








6






3




4









3








4




4





4


4




4




4







3



5




3






3




3



3





6





3






4






4






6

 თემატური   გეგმა
საგანი- ბუნება
კლასი: I Iკლასი
ხანგრძლივობა:   კვირაში  2 სთ
ე გაჩეჩილაძე
 N

თემების ჩამონათვალი


თემების შესაბამისობა სტანდარტთან(მიზანი,შედეგი/ინდიკა-ტორი)

საათების რაოდენო-ბა
მეთოდები
რესურსები
1
სხეულის აგებულება


Ø  სხეული და მისი ნაწილები
Ø  გაუფრღთხილდით სხეულის ნაწილებს


II.2.მოსწავლეს შეუძლიაგანიხილოსზრდა, როგორცცოცხალის თვისება.

II.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.


2


1

1


დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;
თოჯინა
2
ზრდა- განვითარება


Ø  თუ გინდა, რომ ჯანმრთელი იყო
Ø  ჩვენ ვიზრდებით

II.2.მოსწავლეს შეუძლიაგანიხილოსზრდა, როგორცცოცხალის თვისება.
II.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.


2


1

1

დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;

3
ვარჯიშიდაჯანსაღიცხოვრება


Ø  დღის რეჟიმი
Ø  ჩვენ გვიყვარს ვარჯიში




II.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

3


1
2









წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;

4
ცხოველები,ფრინველები,ქვეწარმავლები

Ø  ცოცხალი და არაცოცხალი
Ø  ცხოველებიც იზრდებიან
Ø  შინაური ცხოველები-ძუძუმწოვრები
Ø  ტყის ბინადარი
Ø  ეს ნაკვალევი რისია?
Ø  ფრინველები
Ø  მხოხავი  ცხოველები



II.1.მოსწავლესშეუძლიამცენარისდაცხოველის სხეულის ძირითადნაწილებისაღწერა.
II.2.მოსწავლეს შეუძლიაგანიხილოსზრდა, როგორცცოცხალის თვისება.
7


1
1
1

1
1
1
1





დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;

5
მცენარეები


Ø  მცენარეები და მათი ნაწილები
Ø  რისთვის სჭირდება თესლი მცენარეს?
Ø  რას გვიამბობს მზესუმზირას თესლი?
Ø  ხეები სკოლის ეზოში
Ø  ჩემი ხე
Ø  ტყე შეუნახე შვილებსა
Ø  სასარგებლო საკვები
Ø  საკვები მცენარეები-ხილი,ბოსტნეული
Ø  მარცვლეული მცენარეები
Ø  ოთახის მცენარეები
II.2.მოსწავლეს შეუძლიაგანიხილოსზრდა, როგორცცოცხალის თვისება.

II.4.მოსწავლეს შეუძლია სეზონური მოვლენების დახასიათება.

II.6.მოსწავლეს შეუძლიაამინდისკომპონენტებისაღერადადახასიათება.წ

13

1

2

2

1
1
1
1
1

1
1



დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;
მცენარის მოდელები,
ერთჯერადი
თეფში,
ბამბა,
ხორბალი,
წყალი.
6
ამინდი და წელიწადის დროები


Ø  ამინდი დ ადამიანი
Ø  თვეები და სეზონები
Ø  ამინდი და წელიწადის დროები
Ø  წელიწადის დროები-სიტბო და სიცივე
II.4.მოსწავლეს შეუძლია სეზონური მოვლენების დახასიათება.II.6.მოსწავლეს შეუძლიაამინდისკომპონენტებისაღერადადახასიათება.წ


6


1
3
1

1

დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;
თერმომეტრები.
7
წყალი ბუნებაში



Ø  როგორ ჩნდება წვიმა
Ø  გავუფრთხილდეთ სასმელ წყალს
II.3.მოსწავლსშეუძლია     ადვილად დაკვირვებადმოძრაობებს  აღწერა.
II.6.მოსწავლეს შეუძლიაამინდისკომპონენტებისაღერადადახასიათება.წ

3



2

1

დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;

8
ჰაერი



Ø  ჩვენს გარშემო ჰაერია
Ø  რისთვის გვჭირდება ჰაერი?
Ø  როგორ მოძრაობს ჰაერი?

II.3.მოსწავლსშეუძლია     ადვილად დაკვირვებადმოძრაობებს  აღწერა.
II.6.მოსწავლეს შეუძლიაამინდისკომპონენტებისაღერადადახასიათება.წ

4



1
2
1


დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;
ვინტილიატორი
9
ძალა და მოძრაობა



Ø  დავაკვირდეთ მოძრაობას
Ø  მოძრაობა
Ø  რატომ მოძრაობენ საგნები?
II.3.მოსწავლსშეუძლია     ადვილად დაკვირვებადმოძრაობებს  აღწერა.


4



1
2
1
დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;
სატამაშო მანქანა.
10
ჩემი სკოლა


Ø  ჩემი სკოლა
Ø  სკოლის გზაზე
Ø  ჩენი სკოლის მიმდებარე გარემო
II.5.მოსწავლეს შეუძლიანაცნობგარემოშიორიენტირება.

3


1
1
1
დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;

11
უსაფრთხოების სადარაჯოზე

Ø  როგორ ცვლის ადამიანი გარემოს
Ø  გარემო ძველად და ახლა
Ø  როგორ ხდება გარემოს დანაგვიანება
Ø  უსაფრთხოება საოფაცხოვრებო საგნებთან
Ø  ჩვენ და წამლები
Ø  როგორ დავიცვათ უსაფრთხოება საკვებთან?







II.5.მოსწავლეს შეუძლიანაცნობგარემოშიორიენტირება.

II.8.მოსწავლეს შეუძლია   ჯგუფში უსაფრთხო ქცევის წესების დაცვა.II.9.მოსწავლეს შეუძლია   გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.



15

3

2
2

2

1
1
დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;

12
დედამიწა

Ø  ვულკანები
II.8.მოსწავლეს შეუძლია   ჯგუფში უსაფრთხო ქცევის წესების დაცვა.


II.9.მოსწავლეს შეუძლია   გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.




1
დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;

13
დედამწა და გარემო

Ø  რას გვიმალავს მიწა?
Ø  სად ცხოვრობენ ადამიანები?
Ø  უსაფრთხო დასვენება ბუნებაში
Ø  გავუფრთხილდთ ბუნებას
Ø  როგორ მოვიქცთ?

II.5.მოსწავლეს შეუძლიანაცნობგარემოშიორიენტირება.

II.6.მოსწავლეს შეუძლიაამინდისკომპონენტებისაღერადადახასიათება.

II.8.მოსწავლეს შეუძლია   ჯგუფში უსაფრთხო ქცევის წესების დაცვა.

II.9.მოსწავლეს შეუძლია   გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.



7

1
2

1

2
1
დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

გრაფიკული
ორგანიზება;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;

14
საქართველო ჩვენი სამშობლოა

Ø  საქართველო_ ჩემი სამშობლოა
II.9.მოსწავლეს შეუძლია   გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.

1

1
დისკუსია;

მასწ.ლექცია;

სავარჯიშოები;

თვალსაჩინოება,
დემონსტრირება;

გონებრივი იერიში;

წიგნი;
ფანქრები;
აქტ.რვეული;
ბუკი;
პროექტორი;
პლაკატები;




Комментариев нет:

Отправить комментарий